Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang vanzaken in de school of de kinderopvang zullen in onderling overleg tussenouders, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld.
Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht, nietmogelijk is of indien de behandeling niet naar tevredenheid heeftplaatsgevonden, kan een klacht worden ingediend bij de RVKO of de landelijkeklachtencommissie. Ook kan men, met name bij privacy gevoelige zaken, incontact treden met de vertrouwenspersoon van het schoolbestuur.
De landelijke klachtencommissie en de vertrouwenspersoonzullen altijd eerst nagaan of getracht is de klacht op schoolniveau op telossen. Als dat niet het geval is, kan eerst voor die weg worden gekozen.
Het verdient aanbeveling een klacht eerst in te dienenbij de RVKO. De afhandeling van een ingediende klacht bij de klachtencommissieduurt minimaal 3 maanden. Indiening van de klacht bij de RVKO neemt niet wegdat, indien men van mening is dat de klacht niet naar tevredenheid isafgehandeld, alsnog de klacht kan worden ingediend bij de landelijkegeschillencommissie.
Het indienen van klachten en de wijze van afhandelingdaarvan zijn aan regels gebonden. Deze regels zijn vastgelegd in deklachtenregelingen van ons schoolbestuur, de RVKO. Middels de volgende linkkomt u bij de klachtenregeling en beslisboom van de RVKO.
Contactgegevens Bestuursbureau RVKO:
t.a.v. vertrouwenspersoon klachtenregeling
Postbus 4250
3006 AG Rotterdam
loketrechtsbescherming@rvko.nl
Het indienen van klachten en de wijze van afhandelingdaarvan zijn aan regels gebonden. Deze regels zijn vastgelegd in deklachtenregelingen van ons schoolbestuur, de RVKO.
De RVKO kent drie klachtenregelingen, te weten:
· Dealgemene klachtenregeling voor de basisscholen.
· Dealgemene klachtenregeling voor de kinderopvang (RVKO en SKPR).
· De(klachten)regeling voor (een vermoeden van) seksueel misbruik en of (eenvermoeden van) seksuele intimidatie in de basisscholen en de kinderopvang.
De klachtenregelingen zijn te verkrijgen via de directieof de contactpersoon van de school. De directie en de contactpersoon van deschool beschikken ook over de contactgegevens van de RVKO en devertrouwenspersoon.
Contactgegevens Landelijke geschillencommissie:
Bezoekadres
Gebouw Woudstede
Zwarte Woud 2
3524 SJ Utrecht
Route
Contactgegevens
030 - 280 9590
9.00-12.00 en 13.00-16.30 uur