Onze school kent doorlopende leer- en ontwikkelingslijnen. In het onderwijs zijn er voor alle vakken kerndoelen vastgelegd. Dit zijn einddoelen per leerjaar, die kinderen moeten behalen. In leerlijnen wordt zichtbaar welke stappen kinderen zetten op weg naar de volgende doelen. De ontwikkeling van kinderen op sociaal en emotioneel gebied wordt weergegeven in ontwikkelingslijnen. Toetsen en observaties beschouwen wij als meetinstrument of doelstellingen zijn behaald, maar zijn geen doel op zich. Een methode of leermiddel is een hulpmiddel om doelen te oefenen. Methodes en leermiddelen kunnen per kind verschillen, afhankelijk wat het kind in leerbehoefte nodig heeft. De einddoelen zijn echter voor ieder kind hetzelfde.

Eindopbrengsten:

Percentages referentieniveaus 1F en 1S/2F zijn opgenomen op de website.

Wanneer blijkt dat, ondanks alle extra ondersteuning, de resultaten van een leerling dermate ver achterblijven, dat het volgen  van de methode niet meer haalbaar is, kan in overleg met ouders worden beslist om de leerling met een eigen programma te laten werken. De leerling krijgt dan een eigen leerlijn. Samen met de leerling, de ouders en de externe deskundige zal worden bekeken welke doelen voor deze leerling haalbaar en reëel zijn en welk onderwijsaanbod daarbij hoort. Al deze informatie zal worden vastgelegd in een “ontwikkelingsperspectief eigen leerlijn” (OPP) en twee keer per jaar met alle betrokkenen worden geëvalueerd (hoorrecht). Er kan ook een ontwikkelingsperspectief worden opgesteld met betrekking tot het gedrag.