We zetten ons respectvol in op een goede ontwikkeling vanuw kind tijdens zijn basisschooltijd, zodat het later kansrijk en succesvol zalzijn in onze gecompliceerde samenleving. Wij willen onze kinderen een veiligeplek bieden, waar zij met plezier kunnen leren en spelen. Kinderen zijnvoortdurend in ontwikkeling; dat vraagt van ons een breed aanbod vanintellectuele, sociale en creatieve vaardigheden, waardoor ieder kind zichoptimaal kan ontplooien.

Door de snel veranderende maatschappij is het onzeovertuiging dat onze samenleving burgers vraagt, die

· mondig en zelfstandig, maar ook flexibel zijn                                               

· initiatieven durven te nemen

· medeburgers respecteren

· verantwoordelijkheid kunnen en willen nemen

· kunnen en willen samenwerken

Kennis is belangrijk, maar de vaardigheid om kennis teverwerven is minstens zo belangrijk voor uw kind om tot volle ontplooiing tekomen. We streven dan ook naar een goede balans tussen het aanleren van kennisen het verwerven en toepassen van praktische vaardigheden, zodat depersoonlijke ontwikkeling van ieder kind op een natuurlijke wijze geactiveerdwordt en gestalte krijgt.
In de dagelijkse onderwijspraktijk geven wij onderwijs op maat. (adaptiefonderwijs) Dat betekent dat wij bewust, doelgericht verschillen in instructie,leertijd en leerstof binnen een groep aanbrengen. (differentiatie). De aanpakin de lessen wisselt van individueel of coöperatief tot klassikaal. Behalveafwisselend zorgt deze gevarieerde en uitdagende aanpak ervoor dat samenwerkendaadwerkelijk een meerwaarde heeft.

Onze leerkrachten volgen de leerlingen in de groepintensief tijdens de verwerking van de leerstof. Zij handelen direct wanneerkinderen dreigen uit te vallen op bepaalde leerstofonderdelen. Zij stellenleerdoelen – en plannen naar omhoog bij, indien blijkt dat leerlingen bijverwerking van de leerstof op een te laag niveau opereren. Door het adequatevolgen van de leerlingen wordt tijdwinst geboekt, die direct geïnvesteerd wordtin een (hulp)plan voor de desbetreffende leerling(en). Doordat de leerlingen opeigen niveau oefenen gaan de resultaten daadwerkelijk omhoog, waardoor deleerlingen gemotiveerd blijven.